Vrata, stejně jako dveře, jsou vizitkou majitele nebo provozovatele nějakého objektu. Rozbitá, neudržovaná vrata jsou vizitkou úrovně toho, co se skrývá za nimi, takže bychom jim měli věnovat náležitou pozornost a zároveň na nich zbytečně nešetřit, protože jsou součástí celkové image našeho domu nebo naší firmy.
Vrata se dnes vyrábějí v mnoha typech, z mnoha materiálů a s mnohým vybavením. Například sekční garážová vrata jsou vhodná ke standardním garážím, dvojgarážím nebo také ke vjezdům do hromadných garáží. Na první pohled je vidět, že se skládají z několika vodorovných sekcí vyrobených většinou z oceli. Výhodou, mimo efektního vzhledu, jsou dobré tepelně-izolační vlastnosti a jednotlivé spoje mezi sekcemi jsou řešeny tak, že nemůže dojít ke zranění, třeba skřípnutím prstů apod. Sekce jezdí po stranách v kolejnici pomocí kladek s kuličkovými ložisky a v případě, že je budeme ovládat ručně, nevyžadují k tomu velkou sílu, ale je tu možnost je ovládat i pomocí automatu.
Posuvná a průmyslová vrata
Dalším typem vrat jsou posuvná garážová vrata, která umožňují průchod osobám i jen při částečném otevření a jsou vhodná pro prostory s vysokým provozním zatížením. Jde o princip, kdy je vratové křídlo sestaveno čtyř či více sekcí, které jezdí v kolejnici na kladkách pomocí kuličkových ložisek, navíc moderní vrata nadlehčuje pružina, proto je jejich ovládání velmi snadné.
Nejklasičtějším typem vrat jsou křídlová, která jdou vhodná pro garáže s omezeným vnitřním prostorem nebo kde je vyžadován častější pohyb osob. U těchto vrat je největší variabilita, protože jejich výroba je vcelku snadná, jednoduché jsou i uchycení v pantech či montáž apod. K otevírání je možnost použít lidskou sílu, ale také automatiku.
Mezi nejoblíbenější garážová i průmyslová vrata patří výklopná, která mají univerzální použití a doporučují se ke všem typů garáží, zejména pro samostatně stojící garáže, na jednotlivá stání v řadových či společných garáží, pro vytápěné i nevytápěné prostory. I zde je možnost k otevírání využít lidskou sílu nebo automatiku.